MUZYKA

„TRIBUTE TO LADIES OF JAZZ”

We wrześniu 2016 r. Krystyna wydała swój debiutancki album „Tribute To Ladies Of Jazz”. Płyta zebrała znakomite recenzje, podbijając serca Słuchaczy i dziennikarzy audycji jazzowych i rozrywkowych w całej Polsce.  Zajęła 5. miejsce w kat. „Polska płyta jazzowa roku 2016” w plebiscycie magazynu „Jazz Press”  i 16. miejsce w kat. „Album Roku” w ankiecie „Jazz Top 2016” magazynu „Jazz Forum”. Utwór „Them There Eyes” z płyty znalazł się w pierwszej 10 najpopularniejszych utworów roku 2016 listy „Top Jazz” Radia PiK (Pomorze i Kujawy). Album jest podziękowaniem Krystyny Durys dla najlepszych jazzowych wokalistek XX wieku, które stanowią jej główne źródło inspiracji.

PŁYTA DOSTĘPNA:

MP3 I STREAMING:

KRYSTYNA DURYS WSPÓŁPRACUJE Z: music united logo2

 

RECENZJE ALBUMU

MAGAZYN „JAZZ FORUM” 10-11/2016

„Ta płyta powinna stać się własnością wszystkich fanów jazzu swingującego, standardów jazzowych i klasycznych brzmień big-bandowych. Na dodatek wszystko to jest wykonane brawurowo ze świetnymi solówkami instrumentalnymi. Do tego mamy jeszcze wspaniałe interpretacje partii wokalnych Krystyny Durys, jazzowej wokalistki obdarzonej interesującym głosem o przyjemnej i bogatej w alikwoty barwie. Śpiewa z energią i znajomością stylistycznych uwarunkowań. Bezbłędnie i kompetentnie.  Wśród nagranych piosenek, zaaranżowanych w odwołaniu do stylów lat 30. i ich współczesnych kontynuacji, zawsze dokonanych w pełni profesjonalnie, znajdują się utwory bardzo popularne, ale i też mniej znane. Właściwie nie ma na krążku żadnych wydziwień, czy prób jakiegoś znaczącego modyfikowania tradycji. Jest za to doskonale zaprezentowany jazz z prawdziwymi emocjami, którego słucha się z radością i satysfakcją.” – Piotr Kałużny (pianista, kompozytor, aranżer, wykładowca Akademii Muzycznej we Wrocławiu na Wydz. Jazzu)


AUDYCJA „TRZY KWADRANSE JAZZU” RADIA TRÓJKA

„Płyta jest dosyć zaskakująca, bardzo porządnie zrobiona, z odpowiednimi  aranżacjami. Zespół nie bał się pracy i wszystko na prawdę nagrał bardzo starannie. Natomiast sama pani Krystyna bardzo mi się podoba, ponieważ po pierwsze, jest bezpretensjonalna, niczego nie udziwnia, natomiast potrafi podać najprostszy temat z naturalnym, wrodzonym swingiem i chyba o to by właśnie przede wszystkim w płytach chodziło.” – Jan Ptaszyn Wróblewski


PODSŁUCHAJ.PL

Krystyna Durys doskonale wie, o co w tribucie tak naprawdę chodzi. Świadoma ryzyka związanego z wzięciem na barki debiutu wydanego w tej wyjątkowej konwencji, poradziła sobie z nim bez zarzutu. Powód pierwszy: głos. Charakterystyczny i intrygujący. Nie ma dwóch utworów, w których brzmiałby identycznie. Przemyślane, ale nie przekombinowane interpretacje idealnie uchwycają esencję każdego ze standardów. Lekkość i wdzięk (I Got Rhythm), pełna humoru zadziorność i charakter (I’d Rather Be Burned As A Witch) czy słodka, ale niezbyt naiwna uczuciowość (Never Let Me Go) to tylko niektóre z odsłon, jakimi raczy nas Durys na swojej płycie. Otwierające całość Caravan już na wstępie przedstawia słuchaczowi jazzową sekcję dętą z prawdziwego zdarzenia. Świetnie zgraną i urzekającą swoim intensywnym, choć wyważonym brzmieniem. Our Love Is Here To Stay to utwór, w którym przeplatające się z kwartetem smyczkowym solówki Nahornego na zmianę dialogują i dopełniają główną linię wokalu. Stylizowane na latino jazz I Want To Be Evil jest najlepszym dowodem na to, jak różnorodne potrafi być brzmienie zespołu Durys. Zespołu, który – wielobarwny jak ona sama – aż kipi od twórczej inwencji. Do wejścia w posiadanie tej płyty zachęcam każdego, kto ceni sobie niebanalny wokal, świeże spojrzenia na znane wszystkim historie i niepowtarzalny klimat ponadczasowych standardów. Udał się pani ten debiut, pani Durys!” – Marta Szostak (Absolwentka kulturoznawstwa i studentka muzykologii na UAM w Poznaniu).


AUDYCJA „SCAT” RADIA OLSZTYN

„Właściwie wszyscy, od Mistrza „Ptaszyna” i Jazz Forum po recenzentów radiowych stacji komercyjnych, które także grają jazz, nie ustają w zachwytach nad głosem pani Krystyny Durys, nad ciężką pracą, którą wykonał zespół, by ta płyta mogła natychmiast znaleźć się na szczycie wszelkich notowań w Polsce, jeśli chodzi o muzykę jazzową. No i oczywiście recenzje starych jazzowych wyjadaczy, którzy na prawdę nie dadzą sobie sprzedać byle czego. Po takich głosach mistrzów, to właściwie powinienem tylko temu wszystkiemu przytaknąć i tak też będzie, bo gdyby tak się warsztatowo spróbować przyczepić do tej płyty, to nie ma czego. Zobaczymy jak sobie Krystyna Durys poradzi w następnych wydawnictwach, bo mam nadzieję, że na tym nie koniec ale początek jest wyśmienity i wielce obiecujący. Krystyna Durys jest sobą i to w tej płycie jest najbardziej urzekające.” – Andrzej Pawlik


GLOSKULTURY.PL

„Krystyna zadbała o piękną, czystą wymowę. Śpiewa brawurowo, energetycznie, profesjonalnie, z lekkością i wspaniałą interpretacją. Nie sili się na zbędne przeróbki standardów, stawia na tradycję, dostarczając słuchaczom prawdziwych emocji oraz radości. Partie wokalne przeplatane są tu wspaniałymi solówkami instrumentalnymi. To wszystko sprawia, że słuchając tej płyty, przenosimy się w stylistykę lat 30- tych. Cały zespół wykonał ciężką, bardzo staranną pracę.” – Magdalena Kurek (absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Gdańskim)

MUZYCY:

ARANŻACJE
Artur Jurek (1, 7, 9, 10, 11)
Marek Jurski (2, 5, 6, 8)
Henryk Wieczyński (3, 4)

ZESPÓŁ
Krystyna Durys – wokal
Paweł Hulisz – trąbka/flugehorn
Marcin Janek – klarnet, saksofon altowy, saksofon tenorowy
Adam Wiśniewski – puzon
Marek Jurski – fortepian (2, 3, 4, 6, 8)
Artur Jurek – fortepian (1, 7, 9, 10, 11), hammond (10)
Maciej Sadowski – kontrabas
Adam Zagrodzki – perkusja, instrumenty perkusyjne

GOŚCIE SPECJALNI
Włodzimierz Nahorny – fortepian (5)
Przemek Dyakowski – saksofon tenorowy (solo w 2)
Robert Majewski – trąbka (solo w 1)
Wojciech Staroniewicz – saksofon tenorowy (solo w 9)

POZOSTALI GOŚCIE
Piotr Augustynowicz – gitara (2, 10), banjo (6)
Bogusz Wekka – instrukmenty perkusyjne (7)

KWARTET SMYCZKOWY (5)
Marzena Sikała – skrzypce
Marta Jadczuk – Świątek – skrzypce
Maria Kowalkowska – Urbańska – altówka
Barbara Mozgiel – Gierszewska – wiolonczela

PATRON MEDIALNY: Jazz Forum